Śrutowanie, piaskowanie, szkiełkowanie.
Obróbka strumieniowo - ścierna felg samochodowych to proces mechanicznego usuwania brudu, rdzy, farby lub innych zanieczyszczeń z powierzchni felgi za pomocą strumienia sprężonego powietrza i ziaren piasku (piaskowanie) lub innego środka ściernego: śrutu (śrutowanie), kulki szklanej (szkiełkowanie), sody (sodowanie). Proces ten może być stosowany w celu przygotowania felg do malowania, polerowania lub anodowania, poprawy ich estetyki lub usuwania uszkodzeń powierzchniowych. Po obróbce w zależności od użytego środka ściernego felgi są zazwyczaj gładkie, matowe i gotowe do dalszej obróbki lub malowania. Warto jednak pamiętać, że proces piaskowania może uszkodzić lub osłabić powierzchnię felg, zwłaszcza w przypadku felg aluminiowych, dlatego należy zachować ostrożność i zlecić taką usługę odpowiedniej formie, która dobierze odpowiednio ciśnienie oraz rodzaj ścierniwa do materiału.
Malowanie proszkowe.
Malowanie proszkowe felg samochodowych to proces nakładania farby na powierzchnię felgi poprzez elektrostatyczne przyciąganie proszku farby do powierzchni felgi, a następnie wypiekanie tzw. polimeryzacja jej w piecu, co powoduje utworzenie trwałej, odporniejszej na korozję powłoki. Malowanie proszkowe felg samochodowych jest coraz bardziej popularne ze względu na swoje liczne zalety, w tym na trwałość i odporność na czynniki atmosferyczne, korozję, ścieranie i blaknięcie. Ponadto, malowanie proszkowe może być stosowane na felgach aluminiowych, stalowych i innych rodzajach felg samochodowych. Farby proszkowe są dostępne w wielu kolorach i wykończeniach, co pozwala na uzyskanie różnych efektów estetycznych, a także mogą być stosowane w kombinacji z innymi technikami dekoracyjnymi, takimi jak polerowanie, anodowanie, skrawanie CNC.